marți, 24 noiembrie 2009

Ciocolata de casa cu alune de padure






Dupa o reteta e-retete.ro

Ingrediente:
150 ml apa
10 linguri de zahar
100 gr unt topit si racit
250 gr lapte praf indulcit (zahar 20%)
30 gr cacao
1 esenta rom
alune de padure

Punem apa la fiert cu zaharul. Amestecam pana se dizolva zaharul. Lasam sa fiarba pana cand se ingroasa. In functie de cat fierbeti siropul asa va iesi ciocolata. Daca o vreti mai moale faceti un sirop subtirel. Daca vreti o ciocolata faramicioasa faceti un sirop gros, ca mierea aproape. Ca sa vedeti cum e siropul luati cu o lingurita si treceti cu degetul pe spatele ei. Veti simti cat de lipicios e si care e consistenta.
Cand siropul e gata, stingem focul si adaugam laptele praf amestecat cu cacaoa in cateva transe, pana se omogenizeaza bine. Adaugam untul si esenta si amestecam bine. Punem compozitia intr-o tava unsa cu unt si o nivelam, apoi presaram deasupra alunele. Sa le apasati sa intre bine in ciocolata. Dupa ce s-a racit dati la frigider pana se intareste. A fost delicioasa !

Tip: Daca nu aveti lapte praf indulcit, cresteti cantitatea de zahar. In reteta originala se foloseau 400 gr zahar. Acuma, fiecare dupa preferinte, dar eu n-as pune mai mult de 250 :)

15 comentarii:

  1. Uhhh...ma'c sa beau un pahar cu apa! :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Valeu Ala draga ce bine arata...dar ce pofta mi-ai facut! Sper sa nu te superi, dar intind mana dupa o bucata...sau doua:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Miha, Iulia, multumesc ! Deja mi s-a cerut sa mai fac :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Фантазия от шоколад!Поздравления!

    RăspundețiȘtergere
  5. ce buna....si pozele sunt faine...pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Am facut si eu cioco dar am schimbat un pic ingredientele cu ce am avut prin casa: in loc de unt topit am pus margarina topita si in loc de lapte praf am pus Completa pentru cafea. A iesit mai elastica un pic, aproape ca o caramea, cred ca din cauza ca nu am folosit lapte praf autentic dar la gust e foarte aromata si gustoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Chitinuta, a fost excelenta si varianta ta ! Eu stiu ... ca am gustat :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Spune-mi Ala daca are gustul batonului de casa care il faceau mamele si chiar bunicutele noastre???
    Daca da, atunci vreau si eu sa fac neaparat...ca eu tot cumpar de la cofe.
    De ce n-as face chiar eu??!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Fely, nu este chiar ca si ciocolata aia ... tin minte si eu de cand eram mica si facea mama. Dar este super buna si varianta asta, eu zic ca merita incercata. Mancam bucata dupa bucata si nu ma puteam opri :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Completa si Coffeeta (ca tot ai adus vorba de cum se scrie corect) sunt doua produse similare (lapte praf pentru cafea) de la producatori diferiti. Cred ca ai auzit de zicala: Daca taceai, filozof ramaneai .... ;)

    RăspundețiȘtergere

Blog
home Blogs - BlogCatalog Blog Directory
LinkPro - Director Web
Gastronomie
Promoveaza, Descopera si Adauga siteuri pe TopDir.ro