marți, 3 martie 2009

Invartita cu scortisoara






Reteta aluat din Cartea de bucate Sanda Marin

Aluat de placinta:

500 gr faina

3 linguri de ulei

1 lingurita sare

200 ml apa calda

Umplutura:

200 gr zahar

10-15 gr scortisoara

2 linguri cacao

ulei


Se pune faina intr-un bol. Se face loc la mijloc, se pune uleiul, sarea si 200 ml de apa calda. Se amesteca intai cu lingura, iar cand incepe aluatul sa se prinda, se framanta cu mana. Se face un aluat potrivit, mai mult moale, adaugand cate putina apa calda daca mai trebuie. Dupa ce a fost bine framantat, se lasa 10 minute la un loc cald, acoperit cu un servet.
Se intinde apoi o foaie cu sucitorul, se acopera cu un servet si se lasa sa stea un sfert de ora.

Zaharul se amesteca cu scortisoara, cacaoa si 2 linguri de ulei. Se presara peste aluatul uns cu ulei. Se ruleaza.
Se unge o tava rotunda cu ulei, se asaza sulul in tava, invartindu-l in forma de melc. Se da la cuptor.

Se face un sirop, cu putin zahar pudra, zeama de lamaie si apa si cand placinta incepe sa se rumeneasca, se toarna deasupra o parte din sirop si se mai lasa la cuptor pana se patrunde bine aluatul si se rumeneste. Cand se scoate din cuptor se toarna deasupra restul de sirop.


Este o reteta simpla si gustoasa, de post.

16 comentarii:

  1. Bine te-am gasit!
    Gustos blog-ul tau.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hey, ce praji buna ai tu aici ! Si de post, mi-am notat-o . Felicitari pentru blog !

    RăspundețiȘtergere
  3. Va multumesc ! Se poate face si cu nuca, mere ... orice altceva de post.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata !!! Sunt fan Sanda Marin are retete pe gustul meu. Te pup si bine te-am gasit !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata tare bine "invartita"! Imi mult deserturile de genul acesta ;) mmmm... deja simt aroma de scortisoara :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu sint foarte incantata de reteta! ;)
    ...mai ales ca e cu scortisoara, pe care o ador!!!
    ...desi e grozav ca se poate face si cu mere sau nuci, mac poate... :P
    Foarte apetisant blogul tau, Ala!!! :)
    Am ochit cateva retete absolut minunate, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Va multumesc frumos ! Ma bucur tare mult ca va plac retetele mele. Ma straduiesc sa fac mancaruri gustoase si aratoase... uneori imi ies ... alteori mai dau cate un rateu :) Oricum, imi place sa experimentez ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ala, interesanta reteta, ti-am ochit-o de pe Culi; scortisoara si insiropara, in plus si de post... E pentru mine! Ma alatur celor care-ti complimenteaza blogul, foarte inspirat si gustos.

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Laly. Te mai astept pe la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Super praji! Ma gandesc ca cu nuca ar fi taaare buna (adica.. mai pe gustul meu).
    Felicitari! Am notat-o!
    Am si eu farfurie ca a ta cu floare :P

    RăspundețiȘtergere
  11. Ala, spune-mi te rog, cam cata apa trebuie pentru insiropat? Ca nu vreau nici sa "balteasca" de sirop dar nici sa imi iasa uscata :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Grea intrebare Edith .... :) Din cate imi amintesc eu, ca nu am masurat atunci, cred ca ar fi cam 100 ml de sirop. Acuma vezi si tu, pune mai putin la inceput si daca e nevoie mai adaugi. Eu am pensulat-o bine cu sirop, pe toata suprafata accesibila. Si sa o coci la foc mic, ca altfel se face cam tare pe exterior. Cred ca o sa iasa super cu nuca ! Spor !

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu o stiam de paine in foi din Oltenia (de unde e tatal meu), insa cum mami e din Moldova, ea o stie tot de invartita...
    Super arata!!! Mi-ai facut o pofta ca o s-o fac si eu zilele astea...Pupicei si felicitari pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
  14. Miha, ma bucur ca iti place invartita mea. Eu am gasit reteta in cartea Sandei Marin si mi s-a parut interesanta. Asa ca am incercat-o ... si a iesit foarte buna :) Spor !

    RăspundețiȘtergere
  15. Ei asa da !
    Cate un Like pe an si tot e bun !
    Yummy yummy !

    RăspundețiȘtergere

Blog
home Blogs - BlogCatalog Blog Directory
LinkPro - Director Web
Gastronomie
Promoveaza, Descopera si Adauga siteuri pe TopDir.ro