miercuri, 23 septembrie 2009

Mancare chinezeasca








Ingrediente:
5 catei de usturoi
2 cm de ghimbir
50 ml ulei
1 piept de pui
1 lingura cu varf de amidon de cartofi
2 morcovi
1 mana de ciuperci negre chinezesti (urechi de lemn)
1 borcan de muguri de bambus
1 praz (eu n-am pus)
sos de soia
condiment (ardei iute, piper rosu, arahide)

Se taie carnea marunt, cam cat un deget de groasa si se amesteca cu amidonul si 1-2 linguri de apa, cat sa se faca amidonul ca un sos pe carne.
Se taie ghimbirul solzisori. Usturoiul se zdrobeste cu cutitul, atat cat sa ramana cateii intregi.
Peste ciuperci se toarna apa clocotita, cam triplul volumului si se lasa la inmuiat min 10 minute, dupa care se arunca apa.
Se scurge bambusul de apa din conserva, eventual se spala.
Morcovii se taie betigase cam de 5 cm lungime, 2-3 mm grosime.
Prazul se taie bucati cam 5 cm lungime si se taie pe urma pe lungime in 2 sau in 4, depinde cat e de gros.

Taiatul componentelor ia cel mai mult timp. Preparatul ia cam 15 min.
Se pun la prajit ghimbirul si usturoiul, pana cand usturoiul devine sticlos. Se adauga carnea si se prajeste amestecandu-se. Cam dupa 5 min se pun morcovii si se toarna cam 1/5 de sticluta de sos de soia.

Se gusta daca mai trebuie sare, pentru ca sosul de soia e foarte sarat. Cand carnea e moale (cam 7 minute de cand s-a pus carnea), se pun bambusul si ciupercile scurse si se mai lasa pe foc inca vreo 5 minute (amestecandu-se in continuare). La sfarsit se pune prazul si se lasa pana se inmoaie cam pe jumatate, dar sa ramana putin crocant. Ideea la mancarea chinezeasca e ca legumele sa fie pe jumatate fierte/fripte, sa nu fie balegoase.

Se pune condiment dupa gust, pentru ca e foarte picant. Se serveste cu orez fiert simplu.

Reteta este din sudul Chinei si am primit-o de la colega mea Dora, careia ii multumesc. Tare bun a iesit. Ea mi-a adus si ciupercile, mugurii de bambus si condimentul picant din Italia.

15 comentarii:

  1. Asta am sa le fac in weekend, mersi de idee !

    RăspundețiȘtergere
  2. Vin cu o completare fara de care mancarea asta nu are gustul pe care deja Ala l-a cunoscut.

    Condimentul... eu ii zic "tip Fei". Fei e prietena-mea, jumate chinezoaica, jumate grecoaica, maritata cu un italian (sa vedeti ce prunci faini are...)

    Deci: cam o parte boia, daca vreti sa fie traznet, folositi boia de ardei iute. O jumatate de parte piper rosu. Pe urma luati arahide, asa, cam vreo 3-4 parti, le dati prin masina de macinat nuca si le amestecati cu iuteala de mai sus. Cel mai bine e sa fie arahide crude pe care sa le coaceti in cuptor pentru ca cele deja coapte din comert sunt amestecate cu ulei si se vor rancezi mult mai repede.

    Nu va puteti inca inchipui ce gust are combinatia. Eu prima data am mancat cu condiment si pe urma mi-am varat nasul in borcanul lui Fei. Mi-a spus ca e nevoie de nocci, dar nu stie cum sa imi explice mai mult si o sa vad cand o sa mergem la magazinul chinezesc sa facem aprovizionarea. Asa ca m-am asteptat la cine stie ce exotisme de nuci. Cand am vazut punga cu arahide am facut niste ochi... Am crezut ca e teapa, asta pana am ajuns acasa si le-am pus pe toate impreuna.

    Ideal e sa faceti melanjul cu vreo cateva zile inainte si sa il puneti in borcan inchis.

    Spor la papat si nu uitati sa puneti si prazul. Alina o sa observe data viitoare care e diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu gustul, e demential! Am avut ocazia sa savurez felul asta.Da stiti unde se gasesc ingredientele? Eu sunt din provincie da macar in Bucuresti? PLIIIIIIIIZ!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu pot sa spun decat wooow! Salvez reteta ca tre facuta ne-a-pa-rat, nu sufera amanare... sa vad unde gasesc ciupercile chinezesti.
    Te pup pentru asa reteta super!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Gabriela ;) Merita incercata :)

    Lavinia, incearca la un hipermarket. In afara de ciuperci, cred ca poti gasi de toate acolo. Sau uite aici ce am gasit: http://www.copolovici.ro/blog/de-gustibus/magazin-chinezesc-in-colentina/

    RăspundețiȘtergere
  6. ce faina reteta, abia astept sa o gatesc si eu... si imi inaugurez si beţele cele noi pe care le-am primit de la o prietena din Corea :)..chiar cautam ceva sa gatesc sa pot minca cu beţele :)...ce parere aveti sint mai bune cele negre de abanos sau cela albe de bambus ?
    Aaaa si sa nu uit,daca nu gasesc ciuperci negre merg si albe dar colorate cu marker ? mersic :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu nu m-am incumetat pana acum sa folosesc bete, desi am pe undeva pe acasa o pereche, deci nu pot sa-ti dau un raspuns :) Poate ar merge si cu alt tip de ciuperci, dar atunci gustul nu va fi la fel. Poti incerca ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. A aparut un nou magazin online, cinciarome.ro, unde puteti gasi tot felul de ingrediente/mirodenii/etc chinezesti. Vezi acolo...

    RăspundețiȘtergere
  9. Excelenta reteta!! felicitari bucatarului :) Ioana, am fost pe cinciarome.ro si am plasat comanda. Si eu am betisoare, dar nu prea aveam de ce sa le folosesc.

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Ralu ! Sa ai spor la pregatit mancarea si la papat ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ioana, multumim pentru link. Am gasit acolo si urechile de lemn. Nu spun ca sunt scumpe, doar fac o comparatie cu pretul din Italia ... 3 euro si ceva. Din 20 de lei am primit si chiupercile si mugurii de bambus :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Mutumesc pentru informatii. Mi-a fost de folos acest articol.Mai ales ca sunt un mare fan al mancarii chinezesti.

    RăspundețiȘtergere
  13. gasesti condimente chinezesti si urechi de lemn online la www.asianhomegourmet-online.ro

    RăspundețiȘtergere
  14. Salutare tuturor. Ati incercat cumva mancarea de la restaurantul chinezesc KungFu King. http://www.kungfu-king.ro

    RăspundețiȘtergere

Blog
home Blogs - BlogCatalog Blog Directory
LinkPro - Director Web
Gastronomie
Promoveaza, Descopera si Adauga siteuri pe TopDir.ro