vineri, 20 martie 2009

Prajitura cu mac / Poppy pie




Dupa o reteta www.grouprecipes.com

Aluat:
400 gr faina
200 gr unt
1/2 praf de copt
6-7 linguri lapte
50 gr zahar
Umplutura:
500 gr mac
250 gr zahar
600 ml lapte
80 gr gris
80 gr amidon
4 albusuri
coaja de lamaie

Framantati un aluat din toate ingredientele. Din 3/4 se intinde o foaie care se aseaza in tava unsa cu unt si tapetata cu faina. Din 1/4 se intinde o foaie care se taie in fasii subtiri.
Laptele se pune la fiert cu zaharul. Se adauga macul macinat, apoi grisul si amidonul, amestecand mereu pana se ingroasa. Se lasa la racit, dupa care se adauga albusurile batute spuma si coaja rasa de lamaie. Se toarna amestecul in tava, iar peste se aseaza fasiile de aluat in forma dorita.
Eu mai am de lucrat la design :) Sau impartiti aluatul in doua si puneti o foaie sus, una jos.
Se coace pentru 35-40 de minute la 180C, in cuptorul preincalzit.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dough:
400 grams flour
200 grams butter
1 / 2 baking powder
6-7 tablespoons milk
50 gr sugar
Filling:
500 gr poppy seeds
250 g sugar
600 ml milk
80 gr semolina
80 g cornstarch
4 egg whites
lemon peel

Preheat oven to 180°C. Mix all ingredients into a smooth dough and cut in four. Roll out 3/4 and put in a buttered form.
Boil milk with sugar, add grated poppy and wheet groat. After poppy cooled down add lemon zest and beaten egg whites.
Pour poppy into the baking form and cover it with stripes cut out from the rest of the dough.
Bake for 35-40 minutes.

5 comentarii:

  1. Asta nu e ca linzerul cu mac? Imi place macul enorm si tot caut o reteta cu mult mac. Si asta pare numa buna de incercat!
    Se poate folosi faina in loc de amidon?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ioana, in reteta originala era umplutura cu mac intre 2 foi. Eu m-am gandit sa experimentez :) Ma gandesc ca merge si cu faina, numai sa ai grija sa nu iasa prea tare compozitia. Si mie imi place tare mult macul :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma intereseaza reteta, dar am o intrebare:Cu ce sa macina macul?

    RăspundețiȘtergere
  4. Didona, eu macin macul in rasnita de cafea. Exista aparat de macinat mac, dar nu am. Eu zic ca iese bine si la rasnita.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna-buna si aspectoasa prajiturica ta. Te asteapta un premiu pe blogul meu cand ai timp sa ma vizitezi. Pupici si duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere

Blog
home Blogs - BlogCatalog Blog Directory
LinkPro - Director Web
Gastronomie
Promoveaza, Descopera si Adauga siteuri pe TopDir.ro