miercuri, 27 mai 2009

Kolache cu mac



Reteta www.elise.com

Ingrediente:
500 gr faina
1 plic drojdie uscata
150 gr margarina
240 ml lapte
60 gr zahar
250 gr mac macinat
100 ml lapte
50 gr miere
2 linguri gris
1 ou, 1 lingura de lapte

Margarina, zaharul si laptele se pun pe foc, pana cand se topeste margarina, se lasa putin la racit iar apoi se framanta aluatul si se lasa la dospit. Intre timp se prepara umplutura. Se pune lapte le fiert, se adauga mierea, iar apoi macul si grisul. Se amesteca bine pana se intareste. Se lasa la racit.

Eu am facut doua variante de kolache. Am impartit aluatul in doua. Am intins o foaie si am decupat patratele. In fiecare am pun cate doua lingurite de umplutura, iar apoi am ridicat marginile si le-am presat. Le-am uns cu oul batut cu o lingura de lapte si le-am mai lasat 15 minute acoperite. Se aseaza in tava pehartie de copt si se coc aproximativ 15 minute pana se rumenesc.

Din cealalta bucata de aluat am intins o foaie dreptunghiulara, am presarat deasupra restul de umplutura, am rulat si am taiat felii. Am asezat melcii formati intr-o forma rotunda, pe hartie de copt si i-am uns cu restul de ou batut. Am dat tava la cuptor, unde i-am si uitat ... asa ca s-au rumenit bine, bine. Noroc ca mi-am amintit intr-un final ca am ceva la cuptor si nu i-am scos arsi de tot :)

14 comentarii:

  1. Hi Ala,

    Minunat ti-au iesit.Si cu Mac mäcinat este perfect. Aicia la noi Lumea este un pic mai prostutä si nu-l macinä, da nu pot incä sä sii imagineze cä mäcinat este mai bun.Nui nimic , avem noi pentru noi un secret extra.Compliment mare pentru delicii.

    salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Jacob ! Eu folosesc doar mac macinat, ca mi se pare mai bun. Il macin in rasnita de cafea, ca nu aparat special pentru mac, dar iese bine si asa.

    RăspundețiȘtergere
  3. vai imi ploua in gura!vai ce pofta mi-ai facut?imi dai si mie una?;;)

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Cred ca mai sunt doua bucati. Ti le trimit ? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. iui ce bine arata!!cred ca au fost super delicioase:D..

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Cristina ! Eu is mare amatoare de mac :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc pentru vizita!
    Ai un premiu care te asteapta la mine!
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ala,super colacelele,:)...felicitarri pt bunatati!!
    Te pup dulce si te astept la mine pe blog pt a-ti ridica un premiu!
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ala draga, iti urmaresc de ceva vreme blogul si sunt mereu surprinsa de retetele pe care le postezi. Azi am incercat aceste minunatii si suntem cu totii impresionati de cat sunt de bune si relativ usor de facut. Noi suntem mari iubitori de mac. Te pup Ioana

    RăspundețiȘtergere
  10. Carmen si Mirela, va multumesc frumos pentru premii :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ioana, iti multumesc ca ma vizitezi si ca iti plac retetele mele. Ma bucur tare mult ca ai incercat reteta asta si ca v-a placut ;) Si eu sunt o mare iubitoare de mac :) Te pup si eu !

    RăspundețiȘtergere

Blog
home Blogs - BlogCatalog Blog Directory
LinkPro - Director Web
Gastronomie
Promoveaza, Descopera si Adauga siteuri pe TopDir.ro